מילועוף: ההנהלה קלטה את עובדי הקבלן להעסקה ישירה – בית המשפט עצר את המהלך

אבי יעקב No Comments on מילועוף: ההנהלה קלטה את עובדי הקבלן להעסקה ישירה – בית המשפט עצר את המהלך
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (רביעי) ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה צו עיכוב ביצוע של צו המניעה הזמני של בית המשפט המחוזי. צו זה ניתן לאחר שאתמול (שלישי) הגישה הנהלת מילועוף ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה ובקשה בהולה לעיכוב ביצוע של החלטה של בית משפט השלום, לתת צו זמני המונע ממילועוף להעסיק בהעסקה ישירה שוחטים ומשגיחי כשרות שעבדו בעבר במשחטה כעובדי קבלן .

בבקשה נטען כי החלטת בית משפט השלום מסכלת את החלטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה אשר בחסותו הושג הסכם בין מילועוף לעובדים בנוגע להעסקתם הישירה.דיון בבקשת עיכוב ביצוע ובבקשת הערעור יתקיים מחר בשעה 8:30 בבוקר בבית המשפט המחוזי בחיפה.

לאור החלטת בית משפט השלום לא מתקיימת היום שחיטה במפעל.

על השחיטה • השוחטים במילועוף שובתים בשל ההחלטה לפטרם

פסיקה תקדימית: 70 השוחטים ב"מילועוף" הוחזרו לעבודה

"לא ישחטו אותנו" • שוחטים במשחטת מילועוף מפגינים

משחטת מילועוף • מאבק על זכויות העובדים או על רווחי חברת הקבלן

בערעור לבית המשפט המחוזי נכתב:" אין זה מתקבל על הדעת כי יישומה של החלטה שיפוטית אחת יסוכל על ידי אחרת, ועוד המסגרת "צו ביניים", לפני שנתקיים דיון ממצה בעניין…אין זה מתקבל על הדעת כי החלטה המשפיעה באופן מהותי על זכויות צד (העובדים) תינתן בלי שצד זה צורף לדיון (אליו לא זומן) והביע את עמדתו".

כאמור, ביום ראשון, התקיים דיון בפני השופט וגנר מבית משפט השלום בחיפה, בבקשה זמנית שהגישה החברה הקבלנית שהעסיקה עד כה את השוחטים והמשגיחים ואשר ההתקשרות בינה לבין מילועוף הסתיימה לפני מספר שבועות. יצויין כי בדיון בבית משפט השלום לא נכחו העובדים או נציגיהם. כמו כן יצויין כי החברה הקבלנית לא הגיעה לכל הסכם עם השוחטים ומשגיחי הכשרות למרות שניהלה עימם משא ומתן חודשים רבים במסגרת ההליך בבית הדין לעבודה. השופט וגנר נתן צו זמני לפיו כי מילועוף מנועה מלהעסיק את העובדים.

יוזכר כי ביום חמישי שעברהגיעו הנהלת מילועוף ונציגי השוחטים ומשגיחי הכשרות במפעל להסכמות לפיהן העובדים יועסקו בהעסקה ישירה על ידי מילועוף (ולפיכך, יהיו כפופים להסכם הקיבוצי החל על עובדי מילועוף). ההסכם הינו זמני לשישה ובמהלכו יתקיים מו"מ ישיר בין הנהלת המפעל לנציגי השוחטים והמשגיחים תוך התחייבות שלא לבצע צעדים או עיצומים שיפגעו בעבודה הסדירה. בהתאם להסכמות אלו החלו השוחטים והמשגיחים לעבוד במילועוף מיום ראשון.



0 תגובות